כמה מילים עליי

שמי דנה אלברג, מטפלת בגישה נוירו-התפתחותית –תפקודית.
בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בחינוך (בהצטיינות) ולומדת כעת אבחון דידקטי.

האבחון הדידקטי מהווה השלמה לאבחון לקויות וקשיים בוויסות החושי ומשמש כגשר ושפה משותפת מול המערכות החינוכיות.
בעבר עסקתי בהוראה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, אך חיפשתי דרך לתת מענה נוסף לילדים, מתוך ההבנה כי תחום הוויסות החושי והשפעתו על קשת בעיות התפיסתיות, חברתיות, לימודיות ואף הרגשיות הינו בעל חשיבות עצומה בתחום ליקויי הקשב. כך הגעתי לגישה נוירו-התפתחותית- תפקודית אשר נותנת מענה מלא לקשיים השונים של הילדים.

אני מאמינה שאפשר לעזור לילדים להתגבר על הקושי כאמא לשלושה, שניים מתוכם מאובחנים כבעלי קשיים בוויסות הסנסורי- מוטורי, אני יודעת עד כמה מבלבלת וכואבת יכולה להיות התמודדות עם קושי של הילד.

אני מאמינה שאנחנו צריכים לשנות את הגישה הרווחת כיום – גישת "אינסטנט" שמבקשת למצוא פתרונות פלא מיידיים, "לתקן" את הילד במהירות, לרפד את דרכו לציונים באמצעים חיצוניים ביניהם: התאמות, הקלות, תרופות ועוד.

לא, אני לא נגד התאמות ותרופות, הם יכולים להיות הצלה גדולה עבור מי שצריך אותם באמת. אבל רוב הילדים לא באמת צריכים אותם.

רוב הילדים יכולים ללמוד להתגבר על הקושי באמצעות תרגול ושיקום של המערכות הגופניות, המוטוריות והסנסוריות, אשר כשלו בתפקוד ולזכות בחיים שלמים של עצמאות, של הצלחה ושל שגשוג בזכות עצמם.
למרבה הצער, מרבית הילדים מאובחנים בטעות ומטופלים בצורה לא אופטימאלית, כשלמעשה מקור הבעיה שלהם נובע מקושי בויסות חושי – כאשר המוח אינו מצליח לארגן ולפרש נכון את המידע המגיע אליו מן הסביבה והקושי יכול להתבטא באין ספור דרכים ועוצמות.

אז רגע לפני שאתם רצים לאבחון מיותר רק כי בית הספר אמר (ואל תשכחו, אני לומדת להיות מאבחנת, אני לא מזלזלת לרגע בחשיבותו של אבחון עבור מי שצריך אותו), עצרו.
רגע לפני שאתם משקיעים בטיפולים (מצוינים) שמטפלים רק בסימפטום החיצוני של הקושי ממנו סובל ילדכם, יתכן שהם יעזרו לו נקודתית, אבל יש דרך טובה יותר לעזור לו למשך כל ימי חייו.

ניהול הטיפול

אולי הדבר החשוב ביותר בו אני מסייעת למשפחות, הוא ניהול נכון של הטיפול בילד. כי אם יש דבר אחד קשה יותר מאשר הקושי של הילד, הוא הבלבול וחוסר האונים בהתמודדות איתו.

כל כך הרבה שאלות עולות:

מה נכון ומה לא נכון? מתי לעשות איבחון? איזה איבחון לעשות? איזה טיפול לתת? מה חיוני ומה מיותר? האם הלקות יושבת על קושי רגשי או האם הקושי הרגשי הגיע בעקבות לקות לימודית? איך עוזרים לילד בדרך המתאימה לו ביותר?
אני יודעת לעזור לכם "לעשות סדר", לענות על כל השאלות המלחיצות הללו, מפנה לטיפול חיצוני במידת הצורך ומאפשרת לכם להתפנות לדבר החשוב ביותר: לעזור לילד שלכם, לקדם אותו ולראות אותו מגיע למקום טוב יותר.

ליווי לאורך כל הדרך

בתקופת הטיפול וגם לאחריו, במשך 6 חודשים, אני זמינה לכל שאלה, פנייה או התלבטות. יש לכם כתובת ומענה מלא, כך שאתם לא נשארים לבד עם הקושי. בכל שאלה ולתיאום תור, אל תהססו ליצור איתי קשר.